Wednesday, October 15, 2014

適耕莊小小逃跑 Sekinchan One Day Trip

繁忙的城市偶尔有个小地方逃跑一下是不错的~ 今天来到一个到小小的適耕莊小逃跑~ 这里
比较适合放松心情~~ 不过天祝我也,没有下雨~ *真好*
Planning to run from town and have a nice and relax trip? Then Sekinchan is one of the short trip you can run to ~

我的旅程就这样说走就走,我的老爸也跟我一起去疯! 第一个地点是 到 Pantai Remis 走走吹吹海风 ~ 跟我老爸在这里玩拔脚游戏, 地上有够软的~ 还我的脚一直陷进去, 不过我的老爸比较掺. *呵呵*
So, Let's go to Sekinchan together~~  But first, lets us stop at Pantai Remis to blow some sea wind 1st before go to sekinchan~

这里就是 Pantai Remis
This is Pantai Remis
找到“好大” 一颗 Ham
What my he found?

適耕莊 地图
Sekinchan's Map

上面的地图是给各位下载的~ 方便各位到处去! 不过我的 行程比较特别! 我第一站先到渔村拍照! 因为是退潮,所以渔夫们都没有出海~  不过你可以在这里买海鲜, 看他们建船, 晒咸鱼等.
With the Map above, you can go anywhere at any time in sekinchan~ It's just a small town. But first we plan to go to Fish Village near the Redang Beach~ 
適耕莊渔村
Fish Village
什么? 他何时换工了啊?!
He change job already ~
晒咸鱼
What fish they doing?
渔村走到爽了才去吃午饭~ 随便找间海上的海鲜馆吃, 不错吃一下! 然后才到热浪沙滩去玩~ 沙滩那里有很多很可爱的地方, 很多吊椅给你坐,有些还有雨伞遮太阳~~你还可以在这里许愿。还可以在这里睡觉, 吃东西等
After finished our Lunch, we just go to the beach to have some fun~~ At the beach you can see many cute chair hanging around the tree.

Have my LUNCH with "LALA"
“LALA”
想许愿吗?
Make a Wish~

两父女在搞怪~
Two Crazy People
有没有很帅叻!!
Pirate of the father?

这是真的吊椅
Cute chair hanging ~ lolx
他在这里躺下,躺下,就睡觉了
He Sleeping already with big wind around

我“口”爱吗?
Do I Look Like UNCLE?
想念你
Missing You

自拍
Selfie~


风好大!
BIG WIND~
我第一次尝到 烧椰子~  椰水很香~ 椰肉好吃

我的甜品
吃饱之后当然是不能坐, 运动下~ 来到Sekinchan Resort 爬下楼梯吧! 看一下 整个Sekinchan吧!  不过要入门票 RM1 .
After full up my stomach, is time to exercise again~ Next Station is Sekinchan Resort~ here can see all the Sekinchan view~ but if you want to go up, the Entrance fees is RM1/person.

哇!很高一下
WOOO!! So Tall
我看到的~
The Sea
这里很凉爽~
At The Top See All The View

整个 Sekinchan
Whole Sekinchan

最后一个, 也是最重要的一个~ 去稻田看到草咯!! 这个季节是 一律青~~青青草原!
Last Station, Sekinchan PADDY FIELD ~~ 
青青青
SO GREENY~
我跳!
JUMP UP HIGH!
仰望前面的绿草
Infront also very nice!
 /
这是我的地盘~
Hey! what you looking at~ come and join me la!

回头一笑~


RATE : 10/10




No comments:

Post a Comment